UNUSTASID PAROOLI?

TEE ENDALE KONTO

Sain hakkama, isiklik rekord parandatud


/ Määratlemata
Päev enne starti ei mõlkunud peas mõte, et võiks proovida sõita isikliku rekordit. Pigem soovisin lõpetada raske maratoni distantsi keskmise kiirusega alla 2:00. Number 1:59 on minu jaoks oluliselt ilusam kui number 2:00. See on olnud viimastel aastatel maagiline number, kõik mis on tehtud keskmisega 2:00 ja rohkem, ei ole hea, 1:5-ga lõpetatud sõidud on head. 

Siiani on minu isiklik rekord sõidetud keskmise kiirusega 1:57,3 mida tegin Soomes. Hästi on meeles, et poolel maal oli ees 1:58,2. Siis veel mõtlesin, et nüüd peaks vaikselt tõstma ja nii suutsin tol korral teha. Ei arvanud, et seekord olen võimeline tegema veel parema sõidu kui toona.

Hommik algas ikka pudrust. Tegelik ettevalmistus algas juba laupäeval, tarbisin terve päeva jooksul süsivesikute rikkast toitu. Korraga mitte palju, aga suhteliselt tihti. Vedelik oli ka kogu aeg kaasas ja pudelis oli isotooniline spordijook. Magama varem ei läinud, pigem läksin samal ajal kui argipäevadel, kuna selline rütm on juba välja kujunenud.

Kaks tundi enne starti sõin tatraputru ja jõin isotoonilist spordijooki. Vajalikud asjad kaasa ja klubisse võistlusareeni ettevalmistama. Umbes 15 minuti enne starti oli kõik valmis ning võis sõitudega alustada.

Startisin rahulikult ja nagu tavaliselt pikkadel distantsidel kujuneb minu sõidu taktika välja esimesel kolmel kilomeetril. Kui selle aja jooksul on enesetunne hea, kiirus püsib ja pulss normis, siis panustan distantsi teisele poolele nii maratonis kui ka poolmaratonis.

Kui kolm kilomeetrit sai sõidetud ja enesetune oli üllatavalt hea, tekkis esimest korda mõte rünnata isikliku rekordit. Siis oli keskmine kiirus 1:56,2 ja liikumine nauditav, pulss oli kõrgem kui tavaliselt, aga see ei seganud.

Esimesel tunnil tegin kaks joogipausi – 30. ja 60. minutil, peale seda olid joogipausid juba igal 20. minutil. Alati kasutan kahte pudelit, millest ühes on tavaline kraanivesi ja teises lahjema konsentratsiooniga isotooniline spordijook.

Kui hakkasin lähenema poolele maale, mõtlesin, et kui keskmine kiirus on 1.57 juures, siis kindlasti tuleb isiklik rekord. See motiveeris veel rohkem ja liikusin sama kiirusega edasi. Kiirus püsis, tempo püsis ja kõik oli superhea. Sõitsin treeningsaali tagaosas ja nägin teiste võistlejate monitore ja kiiruseid. Vaatasin, et ka nemad liiguvad hästi ja siis oli eriti uhke tunne.

Mingil hetkel tekkis soov proovida viimased 10 km, ehk natukene alla 38 minuti, hoida kiirust 1:55, samas teadsin, et 30. kilomeetril tekkib kõige raskem hetk. Seekord läks nii, et päris kogu aeg 1:55 numbrit ma viimasel 10 kilomeetril ei näinud. Suutsin hoida sama kiirus, mis enne.

8 km enne lõpu märkasin Aivari ekraanil, et ta oli minust 1203 meetri võrra ees. Teised startisid minust mõned minutid varem. Kiirelt arvutades järeldasin, et kui suudan kiirust hoida ja lõpus pisut tõsta, siis peaksin lõpetama, kas Aivariga samal ajal või mõni sekund varem. Selleks oli vaja pingutada edasi sama tugevalt ja natuke juurde panna.

Sel ajal oli väsimus suur ja tundus, et keha on suhteliselt tühi. Uus motivatsioon ja emotsioon, mis pani rohkem pingutama. Iga sõidetud kilomeetriga jõudsin Aivarile lähemale. 1,3 km enne lõppu sain ta kätte ja läksin mööda. See tähendas, et lõpetan sõidu esimesena.

Oli raske, aga suutsin ja tahtsin endaga võidelda, et olla maratoni distantil parem kui kunagi varem. Oli üllatav ja nauditav sõit. Ei olnud ei muresid ega tagasilööke – kõik õnnestus. Isikliku rekordi püstitamisega sai kinnitust fakt, et ei ole vaja teha väga palju, on vaja teha regulaarselt ja mõistusega.

Statistikast siis nii palju: 42195m sõudeergomeetril ajaga 2.43.59,2 keskmise kiirusega 1:56,5/500m, keskmiseks pulsiks tuli 170l/m ja maksimaalseks 180l/m. Sõidu peale kulus 2739kcal. Üks keskmine banaan vahetult enne starti ja kohe peale sõitu. Isotoonilist spordijooki täpselt 1 liiter ja pool liitrit vett. Energiageel oli sõidu ajal kõrval, aga see jääb järgmiseks korraks.

Kokku minu elu jooksul nüüdseks 5 sõudemaratoni:

19.02.2012 tulemusega 2.51.40,9 (avg 2.02,0), sõidetud klubis Aivariga.
29.09.2012 tulemusega 2.54.28,9 (avg 2.04,0), I Maismaa Sõudemaraton.
26.04.2014 tulemusega 2.45.03,0 (avg 1.57,3), Soome meistrivõistlused.
13.02.2016 tulemusega 2.48.47,1 (avg 2.00,0), sel päeval sõitsin trennis 50km, selle sees oli ka maraton.
29.10.2017 tulemusega 2.43.59,2 (avg 1.56,5), VI Maismaa Sõudemaraton.

Maismaa Sõudemaratoni kokkuvõte | mu esimene sõudemaraton oli selline
ÜLES