UNUSTASID PAROOLI?

TEE ENDALE KONTO

Minu esimene poolmaraton

/ / Määratlemata
Türi perearst Piia Tamm räägib, kuidas ta sõudeergomeetri treeningu juurde jõudis ja kuidas läbis elu esimese poolmaratoni sõudemasinal. 21097m. distants on jõuakohane igale aktiivsele inimesele. Öeldakse, et “Tapab mitte distants, vaid valesti valitud tempo”. 

Sõudespinninguga olen tegelenud juba mitu aastat. 2014 aasta sügiseni käisime Mix Teamiga Tallinnas Harku Sõudebaasis sõudeergomeetritel harjutamas. Saime teha treeneri juhendamisel ettevalmistusi iga-aastaseks Soomes Sulkavas toimuvaks kirikupaatide 60 km sõiduks. 2014 aasta septembrist avanes sõudespinningu treeninguvõimalus ka Türil. Nii olen lisaks teistele grupitreeningutele ja ujumisele keskmiselt 2 korda nädalas käinud ka sõudespinningus.

Kui Türi sõudespinningu treener Siim Sarapuu tegi ettepaneku läbida poolmaratoni, olin kohe nõus. Sellised väljakutsed meeldivad mulle alati ja võtan need ettepanekud suure huviga vastu. Mõtlesin proovida, kas tulen toime, kas suudan teha seda, mida varem pole kunagi teinud.

Poolmaratoni läbimisele suunatud spetsiaalseid ettevalmistusi, peale tavaliste iganädalaste treeningute, ma ei teinud. Lootsin küll natuke kiiremini läbida distantsi, aga kuna eelnev kogemus puudus, siis ei osanud ehk ka enese jõuvarusid veel õigesti hinnata.

Umbes 13 km juures hakkas kiirus langema ja väsisin rohkem, kui oleks oodanud. Rahulikumalt sõites suutsin taastuda ja lõpus tundsin, et jõudu on jälle rohkem. Nii pika distantsi läbimisega probleeme ei olnud, lihtsalt olin enda jaoks vahepeal valinud vale liikumise kiiruse. Pärast sõidu lõpetamist olin endaga väga rahul.

Sõidu ajal jõin mõned korrad vett ja treeneril olid valmis pandud banaanid ning energiabatoon, mida sõin ära sõidu ajal. Hea oli võtta ka mineraaliderikast “Värskat”, sest veekaotus on mul sõudes alati suur. See oligi minu arust tähtsaim asi, millega peab arvestama iga tulevane poolmaratoni läbija. Soovitan omalt poolt nii pikkadel sõitudel hakata tarbima vedelikku kohe sõidu alguses, sest janu tundes joomisega alustada on kindlasti liiga hilja.

Piia tulemus: 21097m | aeg: 1.41.59,2 | avg: 2.25,0 | avg tempo: 23t/m

Hea vanasõna – “Tark ei torma” – on siin omal kohal. Poolmaratoni soovitan proovida kõigil, kes vähegi juba trennis on käinud – kaotada pole midagi, aga võita võib iseennast!

2015/2016 sõudespinningu hooaeg on Türil juba edukalt alanud ja kutsume kõiki huvilisi treeningutele Türi Ühisgümnaasiumi spordihoonesse (Tolli 62).

Esmaspäeviti ja kolmapäeviti algavad treeningud kell 18.00 ja kell 19.00, teisipäeviti kell 18.00, neljapäeviti kell 18.00 (sõudespinningu treening) ja kell 19.00 (ringtreening jõusaalis).

Sõudespinningu treeningute hinnakiri | Sõudespinningu treeningust
ÜLES