UNUSTASID PAROOLI?

TEE ENDALE KONTO

168,7 km sõudeergomeetril ühe päevaga


/ Määratlemata
Mõned nädalad tagasi kirjutasime, kuidas üks mees läbis Tartus päevaga sõudeergomeetril 7 poolmaratoni. See oli vaieldamatult suur saavutus. Kuid siinkohal peab mainima, et samal päeval suutis üks naine selle mehe tulemuse üle trumbata, läbides samal päeval 8 poolmaratoni. Hanna-Liisa Ennet on üllatanud sisesõudmise huvilisi ka varem, läbides virtuaalse võistluse raames 4 poolmaratoni. 

Sellised teod on kindlasti märkimist väärt ja sel korral palusime Hanna-Liisal vastata Sõudespinning.ee küsimustele.

Mis motiveeris Sind sõitma 8 poolmaratoni ühe päevaga?

Osalesin hiljuti esmakordselt virtuaalsel sisesõudmise võistlusel, kus tuli novembris-detsembris piiratud arvu nädalate jooksul läbida suur hulk poolmaratone. Sellesse ajaperioodi jäi ka üks puhkusenädal, nii et otsustasin töölt vabu päevi kasutada liikumiseks ja uuteks sportlikeks väljakutseteks.

Kuna läbisin just eelnevalt kolmel korral kolm poolmaratoni päevas ning ühel korral neli poolmaratoni päevas ja need mind ei murdnud, siis tundus huvitav võtta eesmärgiks seitse, millest siis päeva edenedes sai spontaanselt kaheksa.

Kuidas oli ehitatud sõiduplaan?

Olin lugenud läbi Tartu sõudespinningu treenerilt (Rait Merisaar) laenatud sõudmise temaatilise raamatu ja see oli põhiline mootor, muus osas kuulasin lihtsalt oma sisetunnet ning proovisin jõudu ühtlaselt jagada. Start oli hommikul kell 05:00 ning liikusime põhiosas kahetunnise intervalliga, nii et mina sain kaheksanda poolmaratoniga õhtule ca 22:30 ajal. Iga poolmaratoni järel panin selga kuivad riided ja kolme poolmaratoni vahel võtsin dušši.

Millal oli Sinul kõige raskem hetk?

Raske oli see, et minul kui aeglasemal sõitjal jäi pausideks vähem aega — proovisime alustada igat uut poolmaratoni täistunnil. Poole päeva pealt siiski tegin pooletunnise pausi, tõmbasin hinge ja jõin tassi kohvi ning jäin seeläbi ka ajanihkesse. Enne kaheksanda poolmaratoni algust olin juba üle keha üsna kange ning liigutused olid vaevalisemad, kõige enam pidin hoidma randmeid, et need vastu peaks.

Kui palju ja mida Sa selle päeva jooksul sõid-jõid?

Varahommikul rüüpasin kodus kiiruga kohvi ning pikaks päevaks olin kaasa pakkinud soolast ja magusat süüa ning erinevaid spordijooke. Veidi sõin ja jõin iga poolmaratoni järel ning hommikul sobisid eelkõige magusad ja hiljem soolased, seejuures toitu jäi omajagu üle. Valikus olid banaan, lihapihvid, kodujuust, kohupiimakreem, kissell, šokolaadinööbid, iiriskommid, pähklikommid, karamellipiimamaius, Fanta, Isostari greibimaitseline sprodijook (saadaval toidupoes), Arcticu maasika ja banaani proteiinijoogid (saadaval toidupoes), Fast Fueli apelsinimaitseline spordijook (saadaval spordipoes).

Mis saab edasi?

Elu on heitlik, pikaajalisi plaane ei ole julgenud eriti teha. Siiski tahaks ennast millalgi proovile panna ja sisesõudmises ultradistantse katsetada. Esmalt on vaja uurida, mida laias maailmas sel alal on juba saavutatud, millised on niisuguse pingutuse pikaajalised mõjud ja kuidas ennast muuhulgas vaimselt ja tehniliselt-logistiliselt ette valmistada.

Kas osaled ka jaanuaris toimuval VTC võistlusel?

Sel aastal on plaanis ületada eelmise aasta VTC isiklik distants ning ühtlasi pääseda Eesti sõudespinningu üldnimekirjas esikümnesse. Plaanis on seekord sõita eelkõige korraga pikemaid distantse, sest eelmise aasta kogemus oli, et need annavad kiiresti head tulemused. Plahvatuslik jõud ja kiirus on minu nõrgim külg, eelkõige istub vastupidavustreening ja väikse koormusega tiksumine rahulikus tempos.

Hanna-Liisa enda esimesest maratonist | Markel Pärnsalu 7 poolmaratoni
ÜLES